Mer penger på skole?

Bør kommunen bruker mer penger på skole? Forfatteren gir sine svar på dette spørsmålet.

Sjanger
Artikkel
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2002.12.09

Bør kommunen bruke mer penger på skoler?

De burde bruke mer penger på skoler fordi at mange skoler er nesten helt råtne, eller har de ikke skolene penger til nye utstyr.

Men mange mange mange skoler har et bra miljø.

Men pengene burde brukes til ute-leker og nye bøker og nytt utstyr ute og inne.

Men noen skoler har mye penger til sånt.

Og noen av pengene burde brukes til oppusing av skoler.

Og alle ellevene vil jo ha mer penger til skolen slik at de kan f.eks at de kan kjøpe biliard bord, nye møbler og en storskjem til elevstua, biblioteket, klasserom. Hvis skolen har mer penger igjen etter dette kan de pusse opp garderobene og putte inn ei badstue i begge garderobene.

Så kunne skolen fått en stor kantine med alt mulig inni, da kunne skolen hatt flere gratisturer f.eks til byen eller på fjellet hvor man kan lage et stort bål.

 

Skal vi bare la dem ha lite penger til ustyr eller skal skolevesenet gjøre noe med dette?

Noen skoler har så lite utstyr at det er kjedelig ute.

Hvis vi får penger, kan vi jo nesten glede oss til å gå på skolen. Vil ikke lærerene at vi skal være opplagt på skolen?!!!

Tenk hvor mye som brukes til foreksempel idrettslag, fotballbaner og diverse ting utenfor skolen.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst