Eventyr 115 stk

"Nattergalen" av H.C. Andersen Analyse av eventyret om nattergalen. Karakter: 5
"Smaagutternes Nationalsang" av Henrik Wergeland og eventyret "Gutten som vant i lotto" Først en kort diktanalyse av Henrik Wergelands "Smaagutternes Nationalsang", deretter et eventyr med godt språk og godt resultat. Karakter: 6/5 (tentamen i bokmål)
10. september Eventyr om dagen før dagen (11. september).
A brave hero! Handler om en kriger og en trollmann som slåss mot en stor og sterk drage. Karakter: 5 (8. klasse)
A cultural fairy tale Eventyr på engelsk.
Alexander i skogen Et eventyr om en gutt, Aleksander, som leter etter faren sin i skogen. Faren har vært borte omtrent siden Aleksander ble født.
Ali og de gode hjelperne En moderne variant av eventyret om Askeladden og de gode hjelperne. Karakter: 6
Anastasia ingen kunne vinne Et moderne eventyr.
Arneladden og de Tvilsomme hjelperne Et lite eventyr om Arneladden. Karakter: 6
Askeladden and the kings daughter Engelsk eventyr. Karakter: 4
Askeladden og de stjålne pengene Eventyr om en rik økonom med tre sønner. Karakter: 5+ (8. klasse, ferdig rettet for feil)
Askeladden og hesten Eventyr med en konge som har et spesielt ønske. Morsom vri! Karakter: 5+ (8. klasse)
Askeladden og hesten som kunne fly og snakke Et tradisjonelt eventyr om Askeladden.
Askeladden, en pest for folk(et) Et kritisk blikk på våre folkeeventyr.
Atle den skitne Atle er en uteligger uten venner, men med en trofast hund.
Beautiful Black Et eventyr jeg skrev i forbindelse med engelsktentamen i 10. klasse. Oppgaven kom fra en gammel eksamen, og resultatet ble jeg faktisk fornøyd med :)
Bert Twiddletoe, A truly heroic hero En stil (eventyr) om en patetisk helt. Karakter: 6
Bert Twiddletoe, A truly heroic hero Bert Twiddletoe ute på eventyr.
Brødrene som skulle skaffe seg teknologi Moderne eventyr om tre brødre, som ikke er like moderne av seg. En del skrivefeil. Karakter: 4/3
Cinderella En historie om Askepott.
Cruel Witch Eventyr om en slem heks.
De tolv børtisene som skulle kjøpe CoD Et moderne eventyr om tolv små børtiser, som liker onlinespillet "Call of Duty". Skrevet i 10. klasse.
De tre postene Et selvskrevet eventyr om tre gutter som prøver å vinne ei vestkantberte. Karakter: 5/6 (8. klasse)
De tre prinsessene Et eventyr med tre prinsesser, tre prinser og halve kongeriket.
Dei tre romrakettane Et moderne eventyr.
Dei tre små sauane, og den store stygge elgen! Dei tre små sauene, og den store stygge elgen.
Den gode Lærer Et lite eventyr...
Den magiske steinen Et eventyr med bl.a. en kjempe og Espen Askeladd.
Den moderne karrierekvinna og levemåten hennes Eventyr om den moderne karrierekvinnen.
Den som ler sist, ler best Et morsomt eventyr om en gutt som heter Frans.
Den sprekaste far i huset Et moderne eventyr basert på Den syvende far i huset.
Den syke trollmannen Kort eventyr.
Den trivelege ulven En vri på eventyrsjangeren.
Den vakreste jenta i verden Eventyr om en prinsesse ved navn Rosenrød.
Det er mer mellom himmel og jord... To gutter som skal ut og fiske , og der skjer det noe dramatisk!
Det magiske treet Eventyret handler om Kvist, Knott og Knerten. Karakter: 5 (8. klasse)
Det snodige frieriet En liten bondegutt ber om prinsessens hånd, men må fullføre tre oppgaver for å få lov til å gifte seg med henne. Karakter: 6
Draumar om Afghanistan Et eventyr om Afghanistan og Taliban.
Eit eventyrleg liv Oppgave var å skrive en stil om emnet "Eit eventyrleg liv".
Emma Aurora og mannen fra fremtiden Et moderne eventyr som handler om stygge Emma Aurora og Paradise Hotel. Karakter: 6
En annerledes lærer Tre gutter som løper om kapp rundt landet, og vinneren får fri resten av skoleåret. De møter på et stort, slemt troll og en gammel dame som trenger hjelp. Karakter: 5- (sidemålstentamen)
En moderne Askeladd Et moderne eventyr basert på alle de typiske kjennetegnene. Karakter: 5- (8. klasse)
Espen Askeladd og innbruddet Oppgaven var å skrive et eventyr med en moderne Askeladd. Karakter: 5- (10. klasse)
Espen Askeland og de syv senterpartistene. Et merkelig, moderne, geografisk eventyr. (politisk)
Et moderne eventyr Et eventyr med en utradisjonell slutt.
Et Moderne Eventyr Dette er et moderne eventyr med romvesen og planeter i stedet for tradisjonelle eventyrfigurer.
Eventyr i vår tid Om eventyr. Hvilken effekt hadde de på folk før i tida?
Eventyr på fransk Fri omtolkning av eventyret om de tre bukkene Bruse på fransk.
Eventyret om dei tre kjendisane som skulle til ”Blid og Brun” for å bli brune Et moderne eventyr om Paris Hitlon, Nicole Richie og Lindsay Lohan som skal til "brun og blid." - En slags parodi på "bukkene bruse". Skrevet i 10. klasse.
Fjelltrollet Klarer fattiggutten å redde prinsessa? Karakter: 5 (8. klasse)
Fjelltrollet Eventyret handler om en gutt som skal redde prinsessa. Prinsessa er blitt tatt som fange hos trollet. Greier fattiggutten å redde prinsessa?
Frode som skulle ha seg ei kjærast Nynorsk eventyr om Frode som skal ha seg kjæreste.
Guten om trollet Selvlagd norsk eventyr.
Gutten som reddet verden Et eventyr om Knut og familien hans. Karakter: 5 (8. klasse)
Gutten som vant cupgullet og halve kongeriket Et moderne eventyr om Ali og de to brødrene hans som drar fra Grønland til Ullevaal for å vinne cupgullet, trenerens datter og halve kongeriket.
Ingebjørg og de syv dvergene Kreativt eventyr om snøvit og de 7 dvergene. Kan inneholde småfeil. Karakter: 6 (8. klasse)
Jenta og PC-en Et moderne eventyr skrevet i 8. klasse.
Jenta som drog til byen for å finne seg kar Eventyr om en jente som er på guttejakt.
Julenisseskjegget Eventyr om et julenisseskjegg.
Kloakkarbeideren som kjempet mot en kidnapper Et moderne eventyr der en kloakkarbeider, nåtidens Askeladd, må prøve å redde ei deilig dame, dette eventyrets prinsesse, fra kidnapperen som har tatt henne. Karakter: 6
Korleis nynorsk blei til Et kort lite eventyr. Karakter: 5+
Kua Mopsi og de gode hjelperne Eventyr om å være annerledes.
Landheim Et kunsteventyr som inneholder nesten et drap og fred med troll.
Lasse Pirkefot Et lite eventyr, blandet med både tradisjonelle og moderne fakter.
Lurki Et eventyr på nynorsk om en liten pike som leter etter sin far. Fikk sterk 4'er på denne. Og etter litt retting en 5'er.
Mannen Et eventyr om en ensom mann på jakt etter noen å være sammen med. Skrevet i 8. klasse.
Ole og de gode hjelperne Eventyr om Ole og de gode hjelperne hans som skal vinne Celina og halve formuen til Røkke. Morsom skildring!
Ole og de gode hjelperne. Eventyr om Ole og de gode hjelperne hans som skal vinne Celina og halve formuen til Røkke
Olje i Norge Kåseri om oljeeventyret.
Oter som skulle til Yttersida Eventyr om en oter, som skal til yttersida.
Per og trollkvinna Kort nynorsk eventyr. Karakter: 5
Prinsessen som ikke kunne se Dette er et eventyr om Espen Askeladden og prinsessen som ikke kunne se. Hvis du leser den kan du godt gi din egen karakter :p
Pål, det magiske sverdet og den onde kongen Pål må bekjempe den onde kongen som behandler alle i kongeriket som slaver.
Reisen til Neptunia Amanda drar til havkongens rike. Karakter: 5+ (8. klasse)
Reisen til Tusenfryd Kort eventyr om tre brødre som drar til Tusenfryd.
Romvesener Et moderne eventyr om romvesener.
Ruben Kan Ruben bekjempe Eirik Skalkfot?
Rypejegerne Rypejakt i dobbel forstand basert på folkeeventyr-sjangeren. Karakter: 4/5
Rødhette og ulven En moderne versjon av Rødhette og ulven. Skrevet i 8. klasse.
Rånaren Eventyr om 'Rånaren' som drog til strøket for å finne seg ei skreppe.
Simba og gaupas svakheter Skulle skrive et eventyr... og tok i mot råd fra pappa. Var overtrøtt i tillegg så :S Karakter: 5- (8. klasse)
Skule slutt Moderne eventyr.
Springe Norge på tvers Eventyr om tre elever på videregående som skal løpe om kapp Norge på tvers, for å finne ut hvem som er raskest og har best kondisjon. Karakter: 5 (VG2)
Stians eventyrlige dag Et eventyr om en liten fisk som drømmer om å bli stor. En dag blir han forvandlet til et menneske og går opp på land. Der skjer det mye spennende. På slutten av dagen blir han fisk igjen. Skrevet i 10. klasse.
Stor fisk eter små fisk Eventyr fra eldre tider i et fremmed land.
The Camel Without Hunches Et eventyr om en kamel uten pukler.
The Golden Horse Et morsomt eventyr..;P
The happy troll Et eventyr om et troll med mange venner. Karakter: 5-
The history about Winnie the Pooh! Historien om hvordan eventyret Ole Brumm ble til...
The last breath of the dragon Vi fikk beskjed om å skrive en fantasy-tekst på engelsk. Karakter: 6
The magical bike Eventyr om de tre brødrene Little Rols, Mons og Pons.
The Scary Bridge Hvert fjerde år forsvinner en person i det vedkommende krysser en spesiell bro i London. Skummelt!
The Sea Princess Eventyraktig engelsk tekst.
The Soul Mate Engelsk eventyr om å finne kjærlighet.
The Sundering of the World A short story of the animal's prehistoric life on our planet.
The witch and the pet Engelsk eventyr. Karakter: 5
The Witch on the Cemetery Et eventyr som ble skrevet som oppgave i 9. klasse.
Tin Eventyr: En slags god overdreven smørje av fantasi og ekte historier..
Tjallen, Peppern og Nåla Eventyr i "moderne" omgivelser.
Tre tulipaner Et eventyr om et brødrepar.
Trollskogen Eventyr skrevet i 8. klasse. Innspirert av Hobbiten, J.R.R. Tolkien.
Tulla på eventyr i den store verden Et kort, moderne eventyr.
Turen til Sveits Et eventyr om tre kamerater som drar til Sveits.
Tyrihans og de tre skrinene Et helteeventyr om Tyrihans. Karakter: 5+
Ulykkelige alle sine dager? En omskrevet versjon av Askepott, med mye humor. Karakter: 5+
Vaskeladden Ny versjon av eventyret om Vaskeladden. Originalversjonen ble skrevet i 7. klasse.
Vaskeladden Standardeventyr med en liten vri.
Why the cats always land on their feet Et eventyr om hvorfor katter lander på føttene.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst