Mordet

En historie om en kaldblodig morder.
Sjanger
Novelle
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2006.02.28
Tema
Drap

Det var en sen, kald oktoberkveld. En morder vanket rundt i Haldens mørkelagte gater. Han tenkte hva som skulle bli det neste.

 

Han stanset,så opp på siliuettene som fløy rundt den sennepsgule murveggen. I hans ville fantasi var dette en familie på fem. Han visste akkuratt hvordan han skulle gjennomføre dette, det var simpelt lett.

 

Morderen satte seg på nærmeste fortauskant, fant fram den slitte kladdeboka sin, skriblett ned noen lette setninger og satte datoen i det øverste halt avrevne hjørnet. Han lo den lattern han alltid lo, han satte seg i den rubinrøde Hondaen og kjørte opp den svingete veien mot sommero, tok av til venstre ved den lysegrønne Kiwi-butikken. Han visste presis hvor han skulle, det lyseblå huset som sto i krysset inn til Myrveien.

 

Alt var svart innvendig unntatt det lille rosa nattlyset til de tvillingene som bodde der. Han hadde funnet frem skreddernøkkelen sin,stakk den raskt,men forsiktig inni det rustene nøkkelhullet,dreiv den rundt og han hørte et uskyldig "klikk"døren fikk et lite kick og gikk raskt innover.

Morderen hadde tatt på seg tykke gummisåler under skoa,så de ikke skulle høre så lett att han kom.Han så på rolexen sin,den var akkuratt på slaget 24.00. Han gikk sakte opp mot topperetasjen og tok opp en hagle å satte på demperen. Hodet til foreldrene lå så lett sammen ,morderen satte haglen mot faren sitt
å trakk!!

 

Han smilte på en spesiell beroliggende måte da han så hvordan griseriet av hjerneveske og blod som blandet seg sammen som en ildrene bekka utover det hvite sengetøyet. Han små løp nedover til underetasjen der tvillingene lå,han så ett gjennskimmer av det rosa nattlyset som lyste så klart.han gikk inn til den første jenta som bare var 4år gammel,tok opp en stor pute å presset den varsomt men hardt mot ansiktet hennes.

 

En stor stillhet kom,han tok opp en frukt kniv som noen tydligvis hadde glemt der, gikk til den andre sengen å varsomt skar over strupen,blodet ble som en buldrene foss en stråle å varmt blod som samlet seg til slutt som en pytt like nede på gulvet. Han gikk til utgangs døra,han lot den stå vid åpen så den uforskammete tennårings jenta skulle bli vettskremt og redd,får det som ventet henne skulle ta sjela og livet fra henne.

Natten lysnet å ble til morgen,det blinket av sterke blålys og en likbil sto men fire traller med fire lik mor,far,datter,datter,den 16 år gammle jenta var i sjokk. Hun hadde miste familien sin de hadde blitt myrdet. Hvorfor skjer dette med mennesker som aldri har gjort noen noe vondt. Hvorfor??

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst